Notícies

Estada lingüística a Irlanda

Els alumnes de 6è de primària de l'escola Vedruna Mare de Déu del Carme vam fer una estada a Irlanda del dia 8 al 13 d'abril.

El primer dia vam anar a l'aeroport de Barcelona per anar cap a la nostra destinació. Que emocionant! Alguns no havíem pujat mai dalt d'un avió i ho fèiem amb els  companys i sense els nostres pares, però amb les senyoretes, que no ens treien l'ull de sobre.

Quan vam arribar a Dublín, la capital d'Irlanda, vam fer una visita turística i vam descobrir moltes coses sobre aquella meravellosa ciutat. Després ens vam dirigir a Ennis, on passaríem la resta de la nostra estada. Al llarg del trajecte amb autobús vam poder contemplar els paisatges típics irlandesos i comprovar els constants canvis de temps que són tan propis del país. Passàvem del sol a la pluja en un moment.

En arribar a l'escola d'Ennis ja ens esperàvem les famílies amb les quals conviuríem al llarg de la setmana. Tothom va ser molt amable i ens van acollir de bon grat. No cal dir que tots estàvem una mica nerviosos i molt emocionats.

A l'endemà al matí tocava començar les classes i les famílies ens van acompanyar al centre cada dia. A l'escola ens ho vam passar very good i vam aprendre moltes coses. A les tardes vam fer diferents activitats: descoberta d'Ennis, visita als penya-segats de Moher (on a part de fer-hi molt fred i vent, hi havia unes vistes espectaculars)... També vam tenir temps d'aprendre balls i practicar esports típics irlandesos, com poden ser el hurling o el futbol gaèlic.

Vam anar a la discoteca i vam poder escoltar i ballar les nostres cançons preferides.

Cada dia vam dinar a l'escola i menjàvem el pack lunch que ens preparaven, excepte un dia que vam anar a dinar al McDonalds. Quin luxe! Nosaltres que patíem per si no ens agradava el menjar… i el cert és que ens van mimar molt.

El divendres ens vam acomiadar de les famílies i vam agafar l'autobús que ens portaria a l'aeroport de Dublín. Tal com va passar en el viatge d'anada… vinga treure i guardar el passaport.

Després d'aquest llarg viatge, els nostres pares i mares ens esperaven amb il·lusió i ens van menjar a petons només baixar del bus.

Potser només va ser una setmana, però vam tenir l'oportunitat de practicar molt l'idioma i vam poder demostrar-nos que som capaços de parlar i entendre força bé l'anglès!

Va ser una experiència molt enriquidora i que mai oblidarem!